DHL eCommerce Polska umacnia swoją pozycję w dostawach out-of-home (OOH). Punkty DHL rozlokowane w sklepach Żabka, oficjalnie dołączyły do programu Allegro Delivery. Dzięki temu w usłudze dostępnych jest już blisko 22 000 punktów DHL. To efekt konsekwentnej rozbudowy przez firmę największej w Europie sieci OOH, oferującej wygodne rozwiązania dostaw dla sektora e-commerce.

Punkt odbioru na każdym rogu – elastyczność i wygoda, które mają znaczenie
Klienci Allegro zyskują dostęp do punktów DHL w sieci Żabka w ramach Allegro Delivery w sposób prosty i intuicyjny – wystarczy wybrać najbliższy punkt odbioru DHL w aplikacji lub na stronie Allegro. Sklepy Żabka, czynne przez cały tydzień, gwarantują maksymalną elastyczność i dopasowanie do codziennego rytmu zakupów.
„Konsekwentnie budowana sieć OOH oraz strategiczne partnerstwa są naszą odpowiedzą na oczekiwania rynku. Polacy cenią wygodę i elastyczność. Preferują odbiór paczek w punktach po drodze – wracając z pracy czy robiąc zakupy.” – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL eCommerce Polska.
150 tysięcy punktów DHL w Europie – największa sieć OOH na kontynencie
W skali kraju, DHL eCommerce Polska oferuje już blisko 22 000 punktów nadań i odbioru (w tym automaty paczkowe, sklepy oraz punkty partnerskie). Na poziomie europejskim DHL dysponuje ponad 150 000 punktów OOH. To największa sieć wśród operatorów logistycznych w Europie i dowód na międzynarodową skalowalność usług DHL.
Polska wyjątkowa na tle Europy: punkty OOH głównym trendem
Rozwój sieci punktów odbioru nie jest przypadkowy – to świadoma strategia DHL eCommerce Polska, której celem jest maksymalne uproszczenie procesu dostawy i uczynienie go jak najbardziej dopasowanym do codziennego stylu życia klientów. Inwestycje firmy i partnerstwa i partnerstwa, takie jak z siecią Żabka czy Allegro Delivery, mają jeden nadrzędny cel: poprawiać doświadczenie zakupowe milionów użytkowników e-commerce w Polsce.
Jak pokazuje najnowszy raport DHL „E-commerce Trends 2025”, Polska pozostaje jednym
z globalnych fenomenów w kontekście odbiorów OOH. Aż 56% Polaków preferuje odbiór przesyłek w automatach paczkowych, a 81% konsumentów deklaruje, że rezygnuje z zakupu, jeśli nie ma wygodnej opcji dostawy i zwrotu paczki.
Polacy znacznie częściej niż klienci w innych krajach korzystają z rozwiązań „przy okazji” – jak parcel shopy, sklepy convenience czy automaty. Z kolei 79% europejskich klientów wybiera dziś zwroty w punktach OOH – pokazując, że elastyczność i wygoda stają się nowym standardem e-commerce.